VVD Noordoostpolder presenteert kandidatenlijst

Noordoostpolder – Hans Wijnants, de huidige wethouder, was al eerder benoemd als lijsttrekker van VVD Noordoostpolder. De partij heeft nu ook de volgorde van de kandidaten op lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 vastgesteld. Lijsttrekker Hans Wijnants is trots op het nieuwe team: “Een mooie mix van ervaring en vernieuwing. Alle kandidaten willen met hart en ziel aan het werk om de gemeente Noordoostpolder elke dag nog een beetje mooier te maken. De prachtige dorpen en Emmeloord die Noordoostpolder vormen verdienen een stabiel en krachtig bestuur. Samen met deze bekwame en frisse ploeg VVD kandidaten gaan wij ons daarvoor maximaal inzetten.”

De nummer twee op de lijst is Ellen Lindenbergh uit Emmeloord. Zij is zittend raadslid met als portefeuille Samenlevingszaken, werkzaam als toezichthouder. Jasper van Os staat op plek drie. Hij is zittend burgerraadslid, voormalig voorzitter van de JOVD Flevoland en werkzaam in de hotelbranche. Op vier staat Bouke Wielenga uit Luttelgeest,  huidige fractievoorzitter, portefeuille wonen en actief als agrarisch makelaar. Burgerraadslid Henri van Ulsen uit Nagele is werkzaam als informatiemanager bij de Gemeente Lelystad en staat op plek vijf. Nieuwkomer Linda Verduin staat op zes. Zij is werkzaam als koepeldirecteur in het passend onderwijs. Lijstduwer is Richard Faber, eigenaar van Faber Betonpompen uit Creil.

In totaal bestaat de lijst uit 23 kandidaten uit alle delen van de Noordoostpolder. Er staan 4 vrouwen binnen de top 10. Er komen 4 zittende fractieleden terug op de lijst, waarvan 2 raadsleden. De VVD Noordoostpolder streeft naar zes zetels in de gemeenteraad voor 2018-2022 met een verkiezingsprogramma gebaseerd op durf en optimisme.

De complete kandidatenlijst ziet er als volgt uit:

1. Hans Wijnants
  2. Ellen Lindenbergh