Willem Keur krijgt VVD ereplaquette

Tijdens de algemene ledenvergadering van VVD Zuiderzee kreeg Willem Keur uit handen van de landelijke partijvoorzitter Christianne van der Wal de Mr. D.U. Stikkerplaquette uitgereikt. Dit is een erepenning van de landelijke vereniging van de VVD.

Keur ontving de plaquette omdat hij zich op uitzonderlijke wijze en met grote inzet politiek in het openbaar bestuur heeft ingezet en in positieve zin gezichtsbepalend is voor de VVD. Om de plaquette te mogen ontvangen moet je tenminste twintig jaar politiek actief zijn geweest.

“De cirkel is rond gemaakt door Willem”, aldus Christianne van der Wal. In 1985 begon hij als voorzitter van de VVD Noordoostpolder en via Provinciale Staten, Tweede Kamer, terug naar Provinciale Staten werd hij wethouder in Noordoostpolder. Vervolgens werd hij in 2010 raadslid, iets wat hij tot 2017 heeft gedaan. “Ik draag het stokje over, het is tijd voor de jonge garde”, aldus een zichtbaar verraste Keur.

Willem Keur gaf tijdens de ALV nietsvermoedend een lezing over de vliegroutes van Lelystad Airport.