VVD: druk op de ketel voor horecaplein!

De terugtrekking van de initiatiefnemers van het horecapaviljoen mag niet leiden tot vertraging van de realisatie van het horecaplein. Het plein mag wat de VVD betreft niet langer dan is afgesproken leeg blijven. Veel te lang hebben inwoners tegen een plein met auto’s aangekeken – onze inwoners willen gezelligheid!

© Gemeente Noordoostpolder

De prijsvraag voor een gezichtsbepalend gebouw is in het voorjaar gewonnen door een combinatie van partijen die zich inmiddels hebben teruggetrokken. Voor de VVD mag dit niet leiden tot een vertraging of uitstel van de plannen op en rondom de Deel.

De  bevolking heeft in het open plan proces aangegeven dat er een gezellig horecaplein moet komen. De VVD fractie heeft tijdens de commissievergadering vragen gesteld aan de wethouder die aangaf te rekenen op een aantal te overwinnen obstakels voordat de plannen uitgevoerd kunnen worden.

“Wij dringen aan op een spoedig vervolg van het proces, blijf niet hangen in processen en procedures maar ga snel aan de slag met bijvoorbeeld de nummer 2 van de prijsvraag”, aldus Henri van Ulsen namens de VVD.