VO-Campus Noordoostpolder

In de raadsvergadering van 7 juni 2021 is het budget voor de nieuwe VO-Campus Noordoostpolder besproken.

Afgelopen maandag heeft de VVD wethouder van Onderwijs Hans Wijnants met ambtelijke ondersteuning, de Raad van de Noordoostpolder overtuigd om in te stemmen met het raadsvoorstel voor het nieuwe VO-Campus in Emmeloord.

Als fractie van de VVD Noordoostpolder doet het ons goed dat er is gekozen voor een ambitieus en toekomstbestendig plan voor de VO-Campus in Emmeloord. Een goed voorbereid plan is voorgelegd, gedragen door de verschillende schoolleidingen, met respect voor elkaars verschillen, met de blik op de toekomst en focus op onze huidige en toekomstige VO-jongeren.

Als fractie hebben wij wel onze zorgen geuit over de snel gestegen prijzen van bouwmaterialen en arbeid. De ons aangereikte risicoparagraaf schenkt ons vertrouwen, maar is de post onvoorzien opgewassen tegen de extreme prijsverhogingen van de laatste tijd? De wethouder heeft ons meegedeeld dat deze zorgen terecht zijn, maar dat er goed zal worden gekeken naar de plannen en kosten.

Een investering van 36 miljoen is niet niks! En aan het college wordt dan ook meegedeeld dat deze miljoenen taakstellend zijn. De vinger aan de pols houden is een duidelijke opstelling van ons als fractie van de VVD Noordoostpolder.

Het neemt niet weg dat met de nieuwe VO-Campus in het vooruitzicht straks de jongeren uit de wijde omgeving op een mooie nieuwe locatie werken aan hun toekomst!