Toerisme

Recreatie en toerisme zijn belangrijk voor onze lokale economie. Daarom willen wij dat de gemeente dit stimuleert met gebiedsmarketing. Recreatieve ondernemers moeten uitbreiden zolang zij rekening houden met de natuur.

Om de gemeente nog aantrekkelijker te maken voor bezoekers van buitenaf, zoeken de gemeente en andere betrokken partijen naar samenwerking tussen de verschillende toeristische trekpleisters.

De gemeente gaat werk maken om de oostrand van onze polder beter te benutten door het ontwikkelen van nieuwe recreatie.

Toeristenbelasting is alleen gerechtvaardigd als deze daadwerkelijk wordt gebruikt voor de instandhouding en verbetering van faciliteiten waar ook toeristen gebruik van maken. Onze bossen bieden volop mogelijkheden voor recreatie en waar ondernemersactiviteiten kunnen ontwikkelen zoals outdoor-activiteiten of het organiseren van bijzondere evenementen. Staatsbosbeheer geeft hier samen met de gemeente ruimte voor.